Hoe werkt het?
Bij Coach Dichtbij kun je eenvoudig een gratis kennismaking aanvragen bij een bedrijfscoach die past bij jouw organisatie. Of het nu gaat om medewerkers, teams of leidinggevenden: via het platform kom je in contact met coaches met ervaring in communicatie, leiderschap, samenwerking en duurzame inzetbaarheid.
Zo gebruik je het platform
-
Zoeken & filteren — kies de coachsoort “bedrijfscoach” en selecteer de stad of regio die handig is voor jouw organisatie (of werk met online coaching als locatie geen belemmering is).
-
Bekijk profielen — je ziet per coach hun werkwijze, expertise, tarieven, ervaring en of er online mogelijkheden zijn. Let ook op certificeringen, ervaring binnen jouw sector en klantbeoordelingen.
-
Gratis kennismaking aanvragen — zodra je een coach hebt gevonden die je aanspreekt, kun je direct via de knop een vrijblijvende kennismaking inplannen. Dit eerste gesprek geeft jou de kans om te ontdekken of er een klik is én om te verduidelijken wat de verwachtingen, werkwijze en aanpak zullen zijn.
Waar moet je op letten bij het kiezen van een bedrijfscoach
-
Ervaring binnen jouw branche of organisatievorm: een coach die jouw situatie kent — bijvoorbeeld een bedrijf met meerdere lagen, internationale samenwerking, of een organisatie in de publieke of non-profitsector — begrijpt sneller de specifieke uitdagingen.
-
Stijl en aanpak van de coach: sommige coaches zijn doelgericht en resultaatgedreven, anderen bieden meer procesgerichte begeleiding of focussen op persoonlijke ontwikkeling en leiderschapsstijl. Bedenk wat bij jouw organisatie en teams past.
-
Duur & ondersteuning: kijk niet alleen naar hoe lang het traject duurt, maar ook of er opvolgsessies zijn, nazorg of extra materialen worden geboden. Soms is het waardevol dat coaching ook collectief kan, bijvoorbeeld voor teams of leidinggevenden samen.
Weetje
Wist je dat uit onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat er in Nederland haast 95.000 business coaches geregistreerd staan? (Bron: KVK) Dit laat zien hoe groot de markt is. Dat betekent dat je goed moet letten op kwaliteit, en dat je met de juiste afstemming veel winst kunt behalen voor zowel mensen als organisatie.